За туризъм и за спорт – премиери от BMW и КТМ на Moto Expo 2024

Като изключим италианците, в Европа мотоциклетните компании не са много. Особено на север. Там са два могъщи производителя - BMW Motorrad в Берлин, Германия и КТМ в Матигхофен, Австрия. И двете компании по съседски произвеждат широка гама от мотоциклети, за туризъм, за спорт и за удоволствие. 
 
Техните представители в България също са едни от най-важните играчи на мотопазара у нас. Неслучайно те заемат второ и трето място по брой продадени машини. Това са съответно КТМ с 268 мотоциклета и BMW с 258.  
 
Така че и от двата производителя ще видим по няколко премиери на предстоящото българско мотоциклетно изложение Moto Expo 2024! То ще се състои от 20 до 23 април 2024 г. в зала "Арена София" /бивша "Арена Армеец"/.
 
Moto Expo 2024 отново се организира от Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП), съвместно с утвърдения си дългогодишен партньор "Експо Тим" ООД.  
 
Австрийската компания от Матигсхофен - КТМ е представлявана у нас от Софкъмпани ООД. КТМ допреди години бяха популярни с екшън мотоциклетите си – за мотокрос и ендуро, за офроуд… За това говорят и многото спечелени световни титли в съответните дисциплини. Естествено, на Moto Expo 2024, на щанда на КТМ ще видим целият арсенал от въпросните "кални" мотоциклети – от 50 до 450 куб. см.
 
Но ще им и приключенски, и нейкид, и пистови машини. В последните години КТМ станаха звезди в тези категории. Вижте само какво правят КТМ в MotoGP. Те са фаворите при кралете и се зъбят на шампионите от Ducati.
 
Силата на КТМ при "херцозите" - Duke расте буквално с бесни темпове. Затова новият КТМ Super Duke 1390 R Evo е една от най-важните премиери на Moto Expo 2024. Първият мотоциклет в гамата 1390 на компанията беше представен миналата година в Милано. Новият двигател всъщност е 1350 куб. см и замества 1301-кубиковия V-twin. Мощността му от 188 к.с. при 10 000 об/мин с 11 коня нагоре в сравнение с предшественика си. Впечатляващо e за такова малко увеличение на обема.
 
 
Не по-малко впечатляващ е KTM 990 Duke – другата премиера на австрийците. Той наследява изключително популярния 890 Duke и се задвижва от 974-кубиков двигател със 121,4 к.с. при 9500 об/мин и 103 Нм въртящ момент при 6750 об/мин. Напълно новия нейкид KTM 990 Duke за 2024 г. в средна категория, може да се похвали с невероятно мощен двигател, по-остър стил, изцяло ново шаси и ново WP окачване, заедно с актуализирани ергономия и технология. KTM 790 Duke, който беше представен през 2017 г., беше наречен "скалпелът". KTM 990 Duke от 2024 г. премахва псевдонима "Scalpel" и е преименуван на "Sniper" (Снайперист). 
 
 
KTM 390 Duke е запазен за тези, които искат това да е техния първи шосеен мотоциклет. Между 390 и по-големия му брат 1390 има повече пряка линия, отколкото почти всичко друго на пазара. 390 влиза в 2024 г. с нов, непримиримо агресивен стил, бърз, по-мощен едноцилиндров двигател от 42 на 44 к. с., ново шаси и чис-то нова електроника, която включва ABS в завой и контрол на сцеплението. KTM твърди, че KTM 390 Duke за 2024 г. е 90 % нов. За това говорят новата въздушна кутия, глава на цилиндъра, ауспух Quickshifter на KTM. 
 
 
Представителите на BMW Motorrad – Аутобавария ще покажаг 16 модела от всички категории. Сред тях обаче ще има пет премиери. Те са предимно от най-популярната серия GS.
 
Новото BMW R 1300 GS се отличава с редуцирания си дизайн, уникалната каросерия, лекият алуминиев резервоар. Мощният двигател с мощност 145 к.с. в съчетание с ниското тегло на мотоциклета  осигурява необходимата мощност. Характерът на боксера от последно поколение се усеща впечатляващо във всеки диапазон на оборотите. Изживяването с този модел пре езда на всякакъв терен е безпрецедентно. Неслучайно това е най-продаваната машина на баварците. Тя е характерна със стабилност, пълен контрол и лекота на езда. Напълно нови са шасито, задната рама тип монокок, новите EVO Telelever и EVO Paralever. Напълно ново е DSA (динамично регулиране на окачването) и иновативното адаптивно регулиране на височината на превозното средство.
 
 
Ергономичният триъгълник на F 900 GS е оптимизиран за каране офроуд: по-високо кормило, по-ниска стъпенка. Лостът на крачната спирачка също е по-високо с по-ниски фиксатори. Регулируемият скоростен лост позволява перфектна позиция, независимо дали се кара с обикновени ботуши или ботуши за офроуд, прав или седнал. Каросерията на F 900 GS е модернизирана не само визуално и технически, но и по отношение на комфорта и безопасността. Приспособленията за защита на ръцете осигуряват повече безопасност. 
 
 
Новия BMW F 900 GS Adventure е перфектен спътник за спокойно пътуване с максимална безопасност, динамика и комфорт. Тези съществени характеристики правят F 900 GS Adventure подходящ за дълги пътувания.  F 900 GS Adventure доставя винаги максимално удоволствие от карането. Той осигурява много мощност на върха и много полезен въртящ момент в долния и горния диапазон на оборотите. Мощният двигател Paralleltwin на F 900 GS Adventure осигурява много полезен въртящ момент в долния и горния диапазон на оборотите. 
 
 
R 12 означава непринуден стил. Дрескод: Интелигентно непринуден. Стил: Класически. Запомнящият се дизайн се определя основно от резервоара, седалката, капака на въздушната кутия и предните и задните калници.. Класическата решетъчна рамка, плоската стойка на койловъра и новата въздушна кутия дават максимална свобода при проектирането на седалката на резервоара. Боксерният двигател, оптимизиран за персонализиран круизер, осигурява богат въртящ момент и добро ускорение при ниски обороти. 
 
 
Новото BMW S 1000 XR е подобрена версия на спортния мотоциклет за дълги разстояния. Оптимизациите се изразяват в увеличена мощност на двигателя, подобрена ергономия, усъвършенстван дизайн и обогатено оборудване. S 1000 XR продължава да споделя своя редови четирицилиндров агрегат със супер спортния S 1000 RR. Въртящият момент се разгръща гладко, а хармоничният характер на двигателя гарантира лекота при каране. Максималната мощност е повишена с 5 к.с. спрямо тази на предшественика. Седалката на новия S 1000 XR е напълно нова, с 10 мм по-висока (850 мм) и предлага повече площ.
 
 
Както се вижда, в зала "Арена София" ще видим много нови машини. Освен на по-голяма и леснодостъпна изложбена площ, за посетителите има БЕЗПЛАТЕН паркинг с над 800 места. За всички дошли на изложението ще има като винаги и допълнителни забавления. Това са "Глобуса на смъртта", демонстрации и стънт шоу, Food truck zone, Relax zonе. 
 
Работно време на Moto Expo 2024 :
20-22 април 2024 от 10.00 до 19.30 часа,
23 април 2024 от 10.00 до 14 часа.

Свързани новини

За нормална функция на черния дроб

29.04.2024

Честито!

25.04.2024

Да спасим един човешки живот!

24.04.2024

Tочното решение за проблеми с гърба

22.04.2024

Moto Expo 2024 започва от утре

19.04.2024


flash